Kundtjänst

Vanliga frågor

Här kan du ställa din fråga direkt till oss. Fyll i formuläret nedan så återkommer vi med svar till dig.
Glöm inte att skriva vad ditt ärende gäller!
Om du föredrar att ringa vår kundtjänst kan du nå oss på: 0771-11 44 77





 

Var hittar jag nya dammsugarpåsar?

Påsar till din dammsugare kan du köpa på denna länk:
Köp nya Dammsugarpåsar

Var kan jag köpa en ny dammsugare från Volta?

Volta hittar du hos de flesta välsorterade butiker som säljer dammsugare. Hittar du inte en Voltadammsugare, kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig!

Var är närmaste serviceställe?

För att hitta service närmast dig, följ denna länk:
Hitta servicepartner

 

Dammsugaren startar inte. Vad ska jag göra?

  • Kontrollera att dammsugaren är ansluten till eluttaget. Prova även ett annat uttag.
  • Kontrollera att stickpropp och sladd är oskadda.
  • Kontrollera om någon säkring gått.
  • Behöver du service följer du denna länk: http://www.electrolux.se/support/service-center-locator/ alternativt så kontaktar du Electrolux service på tel 0771-767676.

Dammsugaren blir mycket varm och slutar att fungera. Vad ska jag göra?

  • Kontrollera om dammsugarpåsen är full. Byt den om så är fallet.
  • Kontrollera om det har uppstått stopp i slang, rör eller munstycke. Ta bort det som blockerar.
  • Kontrollera om dammsugarens filter är igensatta. Byt om så är fallet.
  • Vänta 1 timme tills att maskinens överhettningsskydd svalnat. Sen kan du starta den igen.

Dammsugaren suger dåligt. Vad ska jag göra?

  • Kontrollera om dammsugarpåsen är full. Byt den om så är fallet.
  • Kontrollera om det har uppstått stopp i slang, rör eller munstycke. Ta bort det som blockerar.
  • Kontrollera om dammsugarens filter är igensatta. Byt om så är fallet.